Kilogramus tirpdantys funkciniai pratimai

naunau.lt | pagal kaupa.lt ir mayoclinic.org

Didelė tikimybė, kad negyvenate tam, kad sportuotumėte. Daugeliui žmonių sportas yra būdas išlaikyti ar pagerinti gyvenimo kokybę. Funkciniai pratimai skirti kaip tik šiam tikslui pasiekti.

Treniruotė paruošianti gyvenimui

Šie pratimai paruošia jūsų raumenis kasdienėms užduotims imituodami įprastus judesius, kuriuos atliekate namuose, darbe ar sporte. Tuo pačiu metu jie treniruoja įvairius viršutinės ir apatinės kūno dalies raumenis, taip sustiprindami organizmo stabilumą.

Pavyzdžiui, pritūpimas yra funkcinis pratimas, nes jį atlikdami treniruojate raumenis, reikalingus atsistojant nuo kėdės ar pakeliant žemai padėtus daiktus. Treniruodami raumenis taip, kaip atliekate kasdienes užduotis, jūs paruošiate savo kūną sklandžiai veikti įvairiose gyvenimo situacijose.

Dar daugiau, funkciniai pratimai gali padėti nusikratyti nepageidaujamų kilogramų ir padailinti kūno linijas. „Derinant funkcinius pratimus su sveika mityba galima atsikratyti nereikalingų kilogramų ir sutvirtinti giliuosius raumenis“, – sako trenerė ir Karaliaus Mindaugo PMC profesijos mokytoja Laura Lingytė.

Anot Lauros, funkcinės treniruotės tinka bet kokio fizinio pajėgumo žmonėms ir nereikalauja jokios specifinės įrangos. Nors atliekant funkcinius pratimus sporto klubuose dažnai naudojamos elastinės juostos, kamuoliai ar hanteliai, tačiau lygiai taip pat sėkmingai šią treniruotę galite atlikti namuose išnaudodami savo kūno svorį pritūpimams, atsispaudimams, tempimui ar „lentos“ pratimui atlikti.

Trenerė demonstruoja funkcinius pratimus, kuriuos atliekant sistemingai džiaugsitės ne tik padailėjusiomis kūno linijomis, grakštesne laikysena, bet ir geresne nuotaika. Svarbiausia, anot trenerės, skirti laiko sportui ir judėjimui, nes tai sveikata, stiprybė ir grožis.

Kada svarbu nepersistengti

Jei kurį laiką nesportavote arba turite sveikatos problemų, prieš pradedant bet kokią naują mankštos programą, verta pasitarti su gydytoju. Taip pat, pasikonsultuokite su gydytoju, jei esate nėščia. Vidutinis fizinio aktyvumo lygis nėštumo metu paprastai yra saugus, tačiau jūsų gydytojas geriausiai įvertins jūsų galimybes.

Taip pat treniruotes vertėtų pradėti nuo pratimų su savo kūno svoriu. Kai sustiprėsite, galėsite pradėti naudoti daugiau pasipriešinimo teikiančias priemones, pavyzdžiui, svarmenis ar elastines juostas. Būkite itin atidūs imdamiesi didelio pasipriešinimo pratimų, nes juos atliekant klaidingai kyla rizika sąnarių ir minkštųjų audinių sveikatai.

Pabaiga: funkciniai pratimai.

Jums gali patikti

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close