Vaiko isterija parduotuvėje: kaip jos išvengti?

BNS spaudos centras

Krentantis ant žemės ir garsiai rėkiantis vaikas parduotuvėje – dažna tėvų baimė. Tačiau didelės vaikų užgaidos gali ne tik iššaukti nemalonias situacijas viešumoje, bet ir išbalansuoti santykius šeimoje. Tad vaikų psichologė paaiškina, kaip elgtis, kai vaikų norai „prispaudžia prie sienos“ ir kertasi su šeimos finansiniais sprendimais.

Scenų priežastis – ne nuoširdūs norai, o nuovargis

Vaikų psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė tikina, kad dramos ar scenos parduotuvėse – nėra stipraus noro išraiška.

„Dramas vaikai kelia kai jie būna pavargę, nepavalgę, pikti ar suirzę. Dovanų noras ar scenos parduotuvėse dažnai kyla iš nuovargio ar noro gauti tėvų dėmesio, todėl reikėtų atkreipti dėmesį į ryšį su vaiku. Jei nuolat pirksite dovanas užuot daugiau dėmesio skyrę vaikui, scenos niekur nedings“, – pataria vaikų psichologė.

Vaiko isterija parduotuvėje? Pakeiskite aplinką

Jei su vaiku imate nesutarti parduotuvėje, psichologė rekomenduoja palikti pykčio erdvę.

„Jei matote, kad vaikas krenta, ima rėkti ir niekaip negalite užmegzti su juo pokalbio – palikite parduotuvės erdvę, išeikite iš situacijos“, – teigia M. Skerytė-Kazlauskienė.

Specialistė pataria – palikus ginčo aplinką, kalbėkite su vaiku, bandykite išsiaiškinti, kodėl panašios problemos kyla. Atsižvelkite į vaikų norus, tačiau jų nebūtina tenkinti kiekvieno apsilankymo į parduotuvę metu.

Aptarkite apsilankymo parduotuvėje taisykles

M. Skerytė-Kazlauskienė pastebi, jog viešų vietų lankymo taisyklių sudarymas galėtų padėti geriau išsiaiškinti vaiko norus.

„Susitarkite, kaip elgiatės parduotuvėje ar viešoje vietoje. Supažindinkite vaiką su pirkinių planavimu – kartu renkite pirkinių sąrašą, duokite limitą, iki kokios sumos pirkti galite nesuplanavę“, – sako vaikų psichologė.

Specialistė primena, jog vaikai iki septynerių metų dažnai nori visko, ką tik mato. Todėl pirkinių planavimas ar išlaidų limitai gali ne tik padėti išvengti scenų parduotuvėse, tačiau ir užmegzti pokalbį apie finansus.

Kalbėkitės ne tik prasidėjus ginčui 

Vaikų psichologė tikina – geriausias konfliktų sprendimo būdas yra pokalbis su vaiku. Svarbiausia prisiminti, jog krizės ištinka kiekvieną šeimą.

„Pasikalbėję su vaiku, nepamirškite reaguoti į jo norus, stenkitės daugiau bendrauti ir klausyti. Svarbiausia ištikus krizei nepasiduoti vaiko emocijoms, nes būtent pasiduodami sukeltai isterijai išmokome vaiką zyzti ir neigiamai reaguoti. Visuomet siūlykite pasitarti ir šnekėkite su vaiku“, – pataria M. Skerytė-Kazlauskienė.

Pabaiga: vaiko isterija parduotuvėje.

Jums gali patikti

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close