Mados naujovės skina kelią radikaliems pokyčiams. Ateities drabužiai gali tapti kompiuteriais, pagamintais iš medžiagų, suprojektuotų ir išaugintų laboratorijose.
Nuo siuvimo ir audimo laikų technologija visada lėmė mados pokyčius. Pramonės revoliucija mechanizavo gamybą, leisdama rūbus gaminti masiškai. Septintajame dešimtmetyje atsiradusios sintetinės medžiagos, pavyzdžiui poliesteris, vėl sukūrė naujas galimybes madai.
Dabar įvairios naujosios technologijos atveria naują, neįsivaizduojamą aprangos pramonės etapą. Mados žinovė dr. Amanda Parkes atsidūrė šių atradimų priešakyje: ji vadovauja inovacijoms rizikos kapitalo firmoje FT Labs, daugiausia investuojančioje į mados startuolius.
Kai kurie iš šių startuolių siekia sukurti naujos kartos atsinaujinančias medžiagas, kurias galima užauginti laboratorijoje. Tradicinis šilkas, pvz. gaminamas iš vabzdžių, dažniausiai šilkaverpių, lervų. Užuot pasikliovę šiais vabzdžiais, novatoriai stengiasi sukurti natūralų šilką mėgintuvėliuose. Tai būtų tvaresnis ir efektyvesnis būdas gaminti šilką. Kitos įmonės kuria odos alternatyvas. Užuot naudoję gyvūnus, mokslininkai kuria biologiškai sukurtą „odą“ iš ananasų lapų ir net iš grybų.
Mados ir technologijų suartėjimas taip pat suteikia galimybę transformuoti ne tik drabužius, bet ir juos dėvinčius žmones. Kompanija Myant, pavyzdžiui, tikisi sukurti vadinamus išmaniuosius audinius – naują nešiojamųjų technologijų pakopą. Jų verpalai yra suporuoti su elektroniniais jutikliais, kad iš žmogaus kūno būtų galima fiksuoti svarbiausius duomenis ir taip stebėti jo sveikatos būklę.
Išmanieji audiniai galėtų radikaliai pakeisti vartotojų santykį su jų dėvimais drabužiais, tačiau technologijoms didinant pokyčių tempą rūbų pramonėje, ar galės mados pasaulis atsiliepti į tai, ko iš tikrųjų nori vartotojai?
Francesca Muston yra WGSN – avangardinės mados prognozavimo agentūros – mažmeninės prekybos vadovė. Čia dirbantys darbuotojai naudoja didžiuosius duomenis analizuoti politines, socialines ir aplinkos tendencijas, kad galėtų numatyti karštas rytojaus madas. Dirbtinio intelekto technologijos, apčiuopiančios besiformuojančias tendencijas milžiniškame duomenų sraute, dabar vaidina kertinį vaidmenį prognozuojant madą. Nuo biotechnologijų iki demografinių pokyčių prognozuoti tendencijas nebėra menas, tai tampa mokslu.
Pabaiga: ateities drabužiai.