fbpx

Šilumos taupymas namuose: 10 praktinių patarimų

BNS Spaudos centras

Žiemai įgaunant pagreitį ir temperatūrai nukritus žemiau nulio, pastatams šildyti reikia didesnio šilumos kiekio, o tai reiškia ir didesnes šildymo sąskaitas. Vis tik nereikėtų nuleisti rankų – dar galite atlikti keletą nesudėtingų, tačiau efektyviai taupyti šilumą padedančių veiksmų. Šilumos taupymas gali būti paprastas.

Bendrovės „Kauno energija“ specialistai pasidalino 10 praktinių patarimų, kaip galima reikšmingai sumažinti šilumos sunaudojimą patalpų šildymui, o kartu ir sumažinti šildymo sąskaitas.

  1. Užsandarinkite langus ir duris.

    Jei yra nesandarumų, pro kuriuos patiriami šilumos nuostoliai, būtina langus ir duris sureguliuoti, įsitikinti, kad sandarinimo juostos yra gerai prigludusios prie rėmų. Plyšius rekomenduojama užsandarinti silikoninėmis ar kitomis izoliacinėmis medžiagomis. Tai atlikus temperatūra patalpoje gali pakilti net keliais laipsniais.

  2. Nuorinkite radiatorius.

    Jeigu radiatorius šyla netolygiai, tikėtina, kad vanduo jame pasiskirstęs netolygiai arba jis užkalkėjęs. Problemą išspręs iš radiatoriaus išleistas oras. Jei tai nepadeda, gali tekti pakeisti radiatorių. Tuomet šiluma nuo viso radiatoriaus paviršiaus tolygiai sklis į patalpą.

  3. Neuždenkite radiatorių. Žaliuzės, užuolaidos, skalbiniai, baldai yra natūrali kliūtis šilumai, todėl juos rekomenduojama atitraukti ne mažesniu kaip 10 cm atstumu nuo radiatoriaus. Taip pat nepamirškite reguliariai nuvalyti nuo radiatorių dulkes, nes jos mažina šilumos atidavimą aplinkai.
  4. Nakčiai nuleiskite pakeliamas žaliuzes.

    Dvigubai įstiklintas langas su nuleistomis žaliuzėmis prilygsta trigubai įstiklintam langui.

  5. Užklijuokite šilumą atspindinčius ekranus.

    Už radiatoriaus užklijuokite šilumą sulaikančius ir atspindinčius ekranus (primena foliją), kurie atspindi iki 90 proc. infraraudonųjų spindulių. Taip patalpos temperatūrą padidinsite net 1–2 laipsniais.

  6. Pravėdinkite namus. Vėdinimas svarbus išlaikant tinkamą patalpų mikroklimatą – nesikaupia drėgmė, mažėja pelėsio ir grybelio atsiradimo pavojus, gyventojai papildomai apsisaugo nuo dulkių, alergjos, kvėpavimo takų ligų.
  7. Sumažinkite temperatūrą išvykdami iš namų. Optimali vėdinimo trukmė – 3–5 minutės plačiai atvėrus langus.  Jeigu radiatoriaus yra su termostatiniais ventiliais, išvykdami ilgesniam laikui sumažinkite temperatūrą iki 15–17 laipsnių. Tiek užteks optimaliai šilumai patalpoje palaikyti, o jūs sumažinsite šilumos sąnaudas ir sutaupysite pinigų.
  8. Įstiklinkite balkonus. Taip sumažinsite šalto oro skverbimąsi į butą. Šilumos nuostolius dar labiau sumažins balkone įrengtos medinės grindys ir po jomis paklotas izoliacinės medžiagos sluoksnis.
  9. Saulėtomis dienomis atitraukite užuolaidas ir žaliuzes. Pasinaudokite saulės teikiama nemokama šiluma – leiskite saulės spinduliams apšviesti ir sušildyti jūsų būstą.
  10. Svarbi ir mažoji renovacija. Jau dabar galvokite apie kitą šildymo sezonui ir pradėkite ruoštis atlikti mažąją renovaciją. Dažna situacija senos statybos nerenovuotuose daugiabučiuose – vieni kaimynai šąla, o kiti gyvena kaip tropikuose ir brangią šilumą leidžia pro nuolat atidarytus langus. Ar yra sprendimas, kad visi butai būtų šildomi tolygiai, o šiluma vartojama taupiau? Atsakymas – taip. Tai yra  mažoji renovacija – šilumos punkto bei šildymo sistemos modernizavimas bei jos sureguliavimas.Ekspertų teigimu, atnaujinus seną šilumos punktą, energijos sąnaudos pastate sumažės apie 15 proc., o kartu įgyvendinant kitas priemones bus galima sutaupyti ir 25 proc. suvartojamo šilumos kiekio.

Šilumos taupymas ne tik naudingas Jūsų piniginei, bet ir  prisideda prie gamtos išsaugojimo, didesnio tvarumo, saugant mūsų gamtą.

 

Jums gali patikti

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close