fbpx

Paprasti patarimai, kad plaukai būtų gražūs ir sveiki

naunau.lt

„Moters įvaizdžio pagrindas – batai ir plaukai.“ Tokią frazę pirmą kartą išgirdau mokykloje, estetikos pamokoje. Batus renkamės pagal patogumą, dydį, spalvą, poreikį, kainą ir madą. Tai svarbu, bet per gyvenimą jų pakeičiame daugybę. O štai plaukai… Plaukų struktūra, spalva, apimtis, kiekis,  lankstumas ir kitos savybės yra genetiškai paveldimos. Vėliau, gražūs ir sveiki plaukai labai priklauso nuo mūsų rūpinimosi jais bei priežiūros. Daug gali lemti hormoniniai pokyčiai organizme, vaistai, nuovargis, stresas, miego stoka, mityba.

Dažniausiai  reklamuojami patarimai – ką daryti, kaip daryti, kokias priemones ar įrankius įsigyti ir naudoti. Šį kartą noriu pasidalinti patarimais apie plaukų sveikatos puoselėjimą namų sąlygomis: kaip sumažinti plaukų išsišakojimą, sustabdyti plaukų slinkimą  be brangių priemonių ir įrankių.

Ko reikėtų vengti norint išlaikyti sveikus plaukus, ypač, jei norime juos auginti?
  •  Šampūnas ir vanduo . Naudokite šampūnus be sulfatų, silikonų, kitų agresyvių cheminių sudėtinių dalių. Neplaukite  galvos kasdien. Vanduo neturėtų būti nei per karštas nei per šaltas.
  • Džiovinimas. Kuo dažniau leiskite plaukams natūraliai išdžiūti. Džiovintuvą naudokite tik tada, kai būtina ir plaukai jau pusiau sausi. Išlaikykite dešimties– penkiolikos centimetrų atstumą tarp plaukų ir džiovintuvo, neperdžiovinkite, geriau naudokite  vidutinį karštį,  o išdžiovintus – perpūskite šalta oro srove.
  •  Šukavimas. Jokiu būdu nešukuokite šlapių plaukų. ( Ypač, jei plaukai labai sausi, veliasi, sukimba ar keliais tonais pašviesinti).  Geriausia naudokite natūralių šerių šepetį. Jei norite auginti plaukus, nepamirškite, kad plaukas auga iš šaknų, bet kvėpuoja per galiuką. Juos būtina bent kartą per du mėnesius pakirpti. Paimkite plaukų sruogą ir ranka parodykite kirpėjai kiek leidžiate nukirpti, nes dažnai tenka išgirsti nusiskundimų, jog nukirpo per daug.
  • Formavimas. Labai populiarios  ir labai nedraugiškos plaukams – tiesinimo žnyplės. Jomis ir tiesiname ir garbanojame plaukus. Paprastai vieną sruogelę tenka perbraukti keletą kartų labai karštu įrankiu. Plaukams tai tikrai sveikatos neprideda. Net jei įrankis labai kokybiškas, naudojamos nuo karščio saugančios  priemonės, tiesinimo žnyples dažnai naudojant plaukai išsausėja, pradeda lūžinėti, šiauštis. Įvairios garbanojimo ar bangavimo žnyplės taip pat neturėtų būti kasdien naudojamos, tačiau neigiamas poveikis ne toks stiprus, nes nebūtinas toks didelis karštis, užsukta sruogelė netampoma ir pakanka vieno užsukimo.
    Liaudiškos priemonės plaukų stiprinimui
  •   Naminės kaukės.  Internete  galima rasti labai daug naminių plaukų kaukių aprašymų iš natūralių produktų, tačiau nederėtų pasitikėti receptais, kuriuose daugiau nei trys ingredientai. Geriau stebėti, koks poveikis, ir keisti, lyginti, kas labiausiai tinka jūsų plaukams. Plaukams skirtų kaukių nereikėtų trinti į odą. Odos masažui reikia odai skirtų priemonių.
  •  Perskalavimas. Žolelių nuovirai, kuriuos lengva pasigaminti namų sąlygomis, gali suteikti plaukams sveiko blizgesio. Tokiais pagalbininkais  plaukų stiprinimui ir sveikatai gali tapti ramunėlės, medetkos, ajerų šaknys, dilgėlės, jonažolės, varnalėšų šaknys,  apynių spurgų nuoviras, liepžiedžiai, šaltalankiai, rozmarinas, krapai, alavijo sultys, imbieras ir daug kitų.  Jei žinote, kad esate alergiški, jokiu būdu nenaudokite. Nesvarbu, kad tai išorinis poveikis. Jei turite galvos odos problemų, jokiu būdu  neeksperimentuokite nepasitarę su odos ligų gydytoju.
  •  Plaukų dažymas. Sunku įsivaizduoti, kad niekas nebedažytų plaukų. Kaip teisingai pasirinkti plaukų dažus, kad plaukai liktų sveiki? Atidžiai skaitykite sudėties aprašymą. Ir dar, neapsigaukite – reklamuojami „natūralūs“ dažai toli gražu ne be chemijos. Jei dažai gali pašviesinti daugiau nei dviem tonais iš pirmo karto – jų natūralumas abejotinas.

Taigi, kuo rečiau plaukus kaitinsime ir „lepinsime“ cheminėmis medžiagomis, tuo sveikesni ir gražesni jie bus. O mes galėsime jais gėrėtis ir didžiuotis.

Žilinskutė

Jums gali patikti

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close