Vandeningas maistas: karštą dieną atgaivins švieži vaisiai ir daržovės

BNS Spaudos centro informacija

Sušilus orams ir saulei kaitriai glostant mūsų kūnus, kur kas daugiau prakaituojame. O tai reiškia, kad būtent vasarą prarandame žymiai daugiau skysčių nei kitais metų laikais. Siekiant juos susigrąžinti, reikėtų ne tik reguliariai gerti daug vandens; be galo naudingas ir vandeningas maistas – įvairiausias sodo bei daržo gėrybes. Karštą dieną atgaivins švieži vaisiai ir daržovės.

Vanduo – geros savijautos garantas

Jolanta Sabaitienė, prekybos tinklo „Iki“ vaisių ir daržovių skyriaus darbuotoja, sako, kad vanduo ne vien atgaivina, bet ir yra atsakingas už kasdienę mūsų savijautą.

„Pagalvokite, ar kasdien išgeriate bent 8 stiklines vandens. Dauguma, tikriausiai, atsakytų, kad ne. Dažnai darbų ar linksmybių sūkuryje užsimirštame išgerti pakankamą kiekį vandens, tačiau galime padėti savo organizmui vartojant juo praturtintus vaisius ir daržoves. Karštą dieną atgaivins švieži vaisiai ir daržovės. Taip organizmą aprūpinsite ne vien būtinais vitaminais, mineralais ir kitomis maistinėmis medžiagomis, bet ir papildysite organizmo skysčių atsargas. Net ir kramsnodami galite numalšinti alkį ir gauti dienos skysčių normą“, – sako ji ir dalijasi keliomis vandeningiausiomis gėrybėmis, kurias verta įtraukti į savo kasdienį racioną.

6 sodo ir daržo gėrybės, atgaivinsiančios karštą dieną 

Agurkai – 95-97 proc. vandens

Foto: Monika Schroder (pixabay.com)

Agurkas yra vandeningų daržovių čempionas! Jame gausu vitaminų, mineralų, kalio, magnio ir skaidulų, o dėl itin mažo kalorijų kiekio, mitybos specialistai agurkus rekomenduoja metantiems svorį. Juos, dėl gana neutralaus skonio, galite derinti su įvairiausiais patiekalais, o agurko atsisakyti mėgstamiausiose salotose – tikra nuodėmė.

Salierai – 96 proc. vandens
Foto: Ineta Lidace (pixabay.com)

Nors dažniausiai salierai asocijuojasi su griežtomis dietomis, iš tikrųjų tai puiki, daug vandens turinti daržo gėrybė. Salieruose gausu skaidulų, vitaminų A ir K, folio rūgšties bei kalio. Jie kuo puikiausiai praturtins jūsų mėgstamų salotų ir sriubų skonį.

Pomidorai – 95 proc. vandens

Foto: kie-ker (pixabay.com)

Pomidorai yra viena mėgstamiausių vasaros gėrybių. Be to, jie jūsų valgiaraštį papildo itin dideliu kiekiu vandens. Yra daugybė pomidorų rūšių – nuo mažųjų vyšninių iki obuolio dydžio jautinių, todėl tikrai atrasite tuos, kurie patiks būtent jums. Be vandens pomidorai organizmą papildo vertingomis skaidulomis, A, C ir K vitaminais bei mineralais. Jie puikiai dera su salotomis ar makaronais, o šią vasarą J. Sabaitienė patiekalus siūlo gardinti ir namuose gamintu natūraliu pomidorų ar salsos padažu.

Cukinijos – 94 proc. vandens

Foto: congerdesign (pixabay.com)

Cukinijos – idealus pasirinkimas sveikiems pietums ar vakarienei, nes jose gausu vitaminų A, C, K, skaidulų, kalio, magnio bei mangano. Tikri gurmanai žino, kad ši daržovė skaniausia kepta ant grotelių. Cukinijomis galite pakeisti spagečius, o kad būtų dar skaniau – sveikuoliškus, iš cukinijų pagamintus makaronus derinkite su įvairiausiais padažais.

Paprikos – 94 proc. vandens

Foto: S. Hermann ir F. Richte (pixabay.com)

Jei esate ragavę visiškai šviežios paprikos, greičiausiai atsimenate jos sultingumą. Gali atrodyti keista, bet paprikas iš tiesų sudaro labai didelis kiekis vandens. Be to, jos pasižymi itin dideliu karotenoidų, vitaminų, skaidulų ir mineralų kiekiu. Nesvarbu, mėgstate saldžiąsias ar aitriąsias paprikas, vasaros metu būtinai įtraukite jas į šeimos racioną.

Arbūzai – 92 proc. vandens

Foto: Steve Buissinne (pixabay.com)

Kas karštą vasaros dieną gali būti skaniau nei šaltas, saldus ir sultingas arbūzas? Dėl nedidelio kalorijų kiekio arbūzais galite mėgautis savęs neribodami. Juolab, kad juose yra gausu vitaminų A, C, kelių B grupės vitaminų ir mineralų: vario, cinko, kalio bei magnio. Jei arbūzu pagardinsite saldžias, o dar geriau – pikantiškas salotas, atrasite netikėtų ir naujų skonių.

 

Pabaiga: vandeningas maistas.

Jums gali patikti

Norėdami Jums suteikti aukščiausio lygio paslaugas ir suasmeninti Jūsų patirtį mūsų svetainėje, naudojame slapukus. (angl. „cookies“). Plačiau apie tai: privatumo politika

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close