fbpx

Tunas jūsų lėkštėje: kaip ši žuvis pagerina smegenų veiklą ir širdies darbą?

naunau.lt

Foto: Kate Estes, Unsplash

Kiekvieno žmogaus racione vienu iš pagrindinių mitybos elementų turėtų tapti tunas. Ši universali ir lengvai prieinama žuvis ne tik džiugina skonio receptorius, bet ir turi teigiamos įtakos mūsų smegenims bei širdžiai. Tunas turi ir daugiau naudingų mūsų organizmams savybių, todėl jis yra esminis subalansuotos mitybos komponentas.

Omega-3 riebalų rūgščių lobis

Tunas garsėja dideliu omega-3 riebalų rūgščių kiekiu, ypač EPA ir DHR, kurios vaidina lemiamą vaidmenį smegenų veiklos gerinime. Šios riebalų rūgštys yra esminės smegenų ląstelių membranų sudedamosios dalys, palaikančios pažinimo funkcijas ir teikiančios apsaugą atminčiai. Reguliarus tuno vartojimas gali padėti pagerinti atmintį, sumažinti Alzheimerio ligos riziką ir pagerinti bendrą protinę veiklą.

Tunas širdies sveikatai 

Tuno nauda neapsiriboja smegenimis ir suteikia reikšmingų privalumų širdies veiklai. Yra žinoma, kad omega-3 riebalų rūgštys mažina uždegimų riziką, mažina kraujospūdį ir širdies ligų riziką. Įtraukę tuną į savo mitybą, jūs ne tik mėgaujatės skaniu maistu, bet ir rūpinatės savo sveikata. Tyrimai parodė, kad valgant žuvį, pavyzdžiui, tuną, bent du kartus per savaitę, gali sumažėti rizika susirgti širdies ligomis, todėl ją būtina įtraukti į savo mitybos racioną.

Liesų baltymų ir maistinių medžiagų gausa

Tunas yra puikus liesų baltymų šaltinis, būtinas audinių formavimui ir atsinaujinimui, todėl tai puikus pasirinkimas tiems, kurie nori išlaikyti ar auginti raumenų masę. Jame taip pat gausu įvairių maistinių medžiagų, įskaitant vitaminą D, seleną ir B grupės vitaminus, kurie prisideda prie energijos gamybos, antioksidantų ir bendros sveikatos priežiūros.

Tunas: svorio valdymo sąjungininkas

Tune esantys liesi baltymai ne tik palaiko raumenų augimą ir atstatymą, bet ir atlieka pagrindinį vaidmenį valdant svorį. Maistas, kuriame gausu baltymų, pavyzdžiui, tunas, gali padidinti sotumo jausmą ir sumažinti bendrą kalorijų kiekį per dieną. Dėl to tunas yra puikus pasirinkimas norintiems numesti svorio ar išlaikyti sveiką svorį. Mažas kalorijų kiekis ir didelis maistinių medžiagų profilis užtikrina, kad maitinate savo kūną be kalorijų pertekliaus. Būtent dėl to jis yra daugelio sveikos mitybos planų dalis.

Tuno įtraukimas į savo racioną

Tuno įtraukimas į savo kasdienį maisto racioną yra ne tik naudingas jūsų sveikatai, bet ir paprastas bei malonus. Nesvarbu, ar tai klasikinės tuno salotos, ant grotelių kepti tuno kepsniai, ar tuno suktinukai – pasirinkimų yra begalė. 

Tvarus pasirinkimas

Kadangi tuną vertiname dėl jo naudos sveikatai, taip pat labai svarbu atsižvelgti į jo šaltinį. Perteklinė žvejyba ir netvari žvejybos praktika kelia didelę grėsmę tunų populiacijoms ir mūsų vandenynų saugumui. Pasirinkę tuną, pažymėtą kaip tvariai sugautą, vartotojai gali prisidėti prie jūrų ekosistemų išsaugojimo. Tvari žvejybos praktika užtikrina, kad tunų ištekliai būtų išsaugomi ir gerbiama jūrų aplinka. 

Renkantis tuną tikrai svarbu atsižvelgti į tvarumą. Pasirinkę tuną, kuris yra atsakingai tiekiamas ir sertifikuotas tam tikrų tvarumo principus skatinančių organizacijų, būsite užtikrinti, kad priimsite ne tik sau, bet ir planetai saugų sprendimą. Tad užsisakykite tvariai sugauto tuno tiesiai į namus ir mėgaukitės sveika, maistinga ir subalansuota savo mityba.

Jums gali patikti